Generell information
Hvalsøe ApS
CVR: 41284293
Tværvejen 1
4900 Nakskov
info@hvalsoe-design.dk
Betalning
Hvalsøe tar emot betalning med Klarna, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. Betalningen kommer först att dras från ditt konto när vi skickar varan.
Alla belopp är i SEK. Svenska kronor och är inkl. moms.
Betalningen sker genom en säker SSL-förbindelse genom Klarna eller Pensopay.
Leverans
Hvalsøe levererar alla vardagar och vi strävar efter att skicka din order så snabbt som möjligt. Leveranstiden är ca. 2-4 vardagar om inte annat framkommer på produktsidan.
Hvalsøe erbjuder följande försändelsetyper:
- PostNord till postombud
- PostNord med utdelning
- GLS Ombud
- GLS Privat
Reklamationsrätt
Ångerrätten kan användas vid köp av varor.
När du handlar hos oss som privatperson har du 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett avdrag på priset beroende på den konkreta situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått genom felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.
Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet med varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes kommer reklamationen alltid att vara inom rimlig tid.
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i originalförpackningen och kom ihåg att få en kvittering på att varan är skickad så att vi kan betala tillbaka dina fraktkostnader.
Vid retur
Returer hänvisas och reklamationer skickas till:
Hvalsøe ApS
Vejlegadebro 3-5
4900 Nakskov
Danmark
Paket som skickas som postförskott tas inte emot.
Återbetalning av beloppet
Om en återbetalning är bestämd kommer utbetalningen av beloppet göras till det kort som användes vid betalningen.
Ångerrätt
Det är 30 dagars full returrätt på varor som är köpta i vår webbshop.
Perioden räknas från den dag som du mottar varan.
Returkostnader ska du själv betala. En retursedel medföljer inte. Vi förväntar oss att varan skickas tillbaka i originalförpackning.
Om du ångrar dig så ska du anmäla detta till oss inom 30 dagar efter köpet och från det ska du senast inom 14 dagar returnera försändelsen.
Anmälan ska göras via mail på info@hvalsoe-design.dk. I meddelandet ska du tydligt redogöra att du önskar att använda din ångerrätt.
Varans tillstånd när du returnerar den
Du är endast ansvarig för eventuella försämringar av varans värde vid hantering annat än vad som är nödvändigt för att bestämma produktens art, dess egenskaper och hur det fungerar. Med andra ord – du kan pröva varan på samma sätt som om du prövade den i en fysisk butik.
Om varan är prövad utöver det om beskrivs ovan anser vi att den är använd vilket innebär att du vid den tidpunkt som du ångrar dig endast kommer få en del eller inget av beloppet tillbaka, beroende på varans handelsvärde.
För att ta emot hela beloppet tillbaka måste du alltså göra samma som du skulle gjort i en fysisk butik. Du får prova varan men inte faktiskt använda den.
Vi förväntar oss att varan skickas tillbaka i originalförpackning.
Slitage och underhåll
Observera att några av våra varor är tillverkade i trä som är ett naturmaterial. Det kan därför förväntas att produkten kan avvika till viss del från de indikerande produktbilderna på webbshoppen. Det gäller speciellt mönster och färger.
Observera även att trä ska underhållas och att man ska räkna med visst underhåll.
Det kan inte undvikas att produkter som utsätts för slitage från t.ex. knivar (det gäller bl.a. skärbrädor och knivmagneter) kan få synliga märken och generellt slitage. Om produkten används korrekt kommer det bara handla om kosmetiska skador/slitage
För att hålla produkten så fin som möjligt rekommenderar vi att du läser våran guide om montering och underhåll.
Integritetspolicy
För att du ska kunna ingå i ett avtal med oss behöver vi följande upplysningar:
Namn, adress, tlf.nr. och e-postadress.
Vi använder registreringen av dina personupplysningar i syfte att kunna leverera varan till dig.
Dina upplysningar ges inte vidare eller säljs inte vidare till en tredje part
Klagomål
Om du vill klaga över ditt köp, kontakta oss enligt beskrivningen i köpevillkoren. Om det inte gör att vi finner en lösning kan du lämna ett klagomål till Center for Klageløsning i nævnenes hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.forbrug.dk. Du kan även kontakta konsumentverket på www.konsumentverket.se
Du kan också använda EU-kommissionens online klagomålsportal vilket dock huvudsakligen endast är relevant om du är en konsument som är bosatt utanför Danmark. Du hittar portalen här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.